Általános Szerződési Feltételek


1. A Szolgáltató adatai

Cégnév: Man-Sur Kft

Székhely: 8600 Siófok, Beszédes József sétány 71/B. fsz. 1.

Adószám: 22985448-2-14

Telefon: +36-30/0121-372

E-mail: surman.aranyhid@gmail.com

Web: https://surmanapartmanok.hu

2. Általános szabályok

Jelen "Általános Szerződési Feltételek" szabályozzák a Szolgáltató szálláshelyének és szolgáltatásainak igénybevételével kapcsolatos feltételeket.

Jelen szabályzat feltételei nem térnek ki a Szolgáltató által külön, pl. utazási irodákkal, utazásközvetítőkkel, rendezvényszervezőkkel kötött egyedi megállapodásokra, melyek egyedi rendelkezései eltérhetnek jelen rendelkezésektől.

3. A szerződő felek

A szerződő felek Man-Sur Kft., mint szálláshely szolgáltató (továbbiakban: Szolgáltató), valamint a szolgáltatást igénybe vevő és a vele érkező személyek (továbbiakban: Vendég).

A szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe.

Amennyiben a szolgáltatások megrendelését a Vendég közvetlenül adja le a Szolgáltatónak, úgy a Vendég a Szerződő fél. A Szolgáltató és a Vendég együttesen - a feltételek teljesülése esetén - szerződéses felekké válnak (továbbiakban: Felek).

Amennyiben a szolgáltatások megrendelését a Vendég megbízásából egy harmadik személy (továbbiakban: Közvetítő) adja le a Szolgáltatónak, úgy a Szolgáltató és a Közvetítő között megkötött szerződés szabályozza az együttműködés feltételeit. Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a Közvetítő jogszerűen képviseli-e a Vendéget.

4. A szerződés tárgya

A szerződés tárgya a Szolgáltató tulajdonában álló társasházi üdülők és apartmanház, továbbá bérelt ingatlanok szálláshelyként való biztosítása.

5. Szerződéses jogviszony

A Vendég írásban megküldött ajánlatkérésére a Szolgáltató ajánlatot küld. A szobák értékesítése a szabad kapacitások függvényében történik, a Szolgáltató a foglalásokat azok beérkezési sorrendjében igazolja vissza.

A szállás foglalása minden esetben személyesen, írásban a honlapon keresztül, vagy e-mail-ben történik. A foglalásnak tartalmaznia kell: a megrendelő nevét, az érkezés és távozás dátumát, a vendégek számát. A szerződés a Vendég írásban (levélben, e-mailben, online felületen) leadott megrendelésének a Szolgáltató írásban megküldött visszaigazolásával jön létre, és így írásban megkötött szerződésnek minősül. A Vendég által szóban leadott foglalás, módosítás, annak a Szolgáltató által szóban történt visszaigazolása nem szerződésértékű.

A szálláshely foglalásának elindításával egyetemben a Vendég kijelenti, hogy az általános szerződési feltételeket és a házirendet elolvasta, megértette és elfogadta.

A szerződés meghatározott időtartamra szól, és tartalma kiterjed a szolgáltatás tárgyára, helyére, időtartamára.

Amennyiben a Vendég a meghatározott időtartam lejárta előtt véglegesen elhagyja a szobát, a Szolgáltató jogosult a szolgáltatás teljes ellenértékére.

A lejárati idő előtt megüresedett szobát a Szolgáltató jogosult újra értékesíteni.

A szálláshely-szolgáltatás meghosszabbítását a Vendég kezdeményezheti, melynek igénybevételéhez a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges. Ebben az esetben a Szolgáltató kikötheti a már teljesített szolgáltatás díjának megfizetését.

A szerződés módosításához a Felek írásbeli megállapodása szükséges.

6. A szálláshely külön szolgáltatásai

A Szolgáltató az Aranyhíd Társasházban történő elhelyezés esetén külön szolgáltatási díj ellenében biztosíthatja a társasházhoz tartozó wellness részleg használatát.

Wellness szolgáltatások a társasházban: jakuzzi és infraszauna.

Az Öt Fenyő Apartmanház esetében a kültéri jakuzzi használatáért felár már nem fizetendő, az részét képezi a foglalási díjnak.

A wellness szolgáltatások a szálláshely Vendégei által vehetők igénybe a nyitvatartási időben, a helyszínen kifüggesztett házirend betartása mellett. Külső személyt előzetes egyeztetés, továbbá a Szolgáltató tudta és belegyezése nélkül a szálláshely területére tilos behozni!

Vendéglátás: önálló étkezési lehetőséget az üdülőegységekben kialakított konyha-étkező biztosít.

7. Árak

A Szolgáltató érvényben lévő árairól mindig előzetesen érdeklődjön. A Szolgáltató az előre meghirdetett árait előzetes bejelentés nélkül szabadon megváltoztathatja. Kiemelt időszakokban az árazás eltérhet az időszakban szokásos árszínvonaltól, illetve a Szolgáltató szigorúbb foglalási szabályokat irányozhat elő.

A szállásdíj tartalmazza a szállás költségét, a víz és áram szolgáltatást, fűtést, végtakarítást, ágyneműt, az ingatlanhoz tartozó pihenőkert valamint igény szerint a kerti sütögető és grillező használatát. Az üdülőegységek teljesen felszereltek.

Az árak az ÁFÁT tartalmazzák.

Az árak nem tartalmazzák a helyszínen fizetendő helyi idegenforgalmi adót (IFA). Összege a helyszínen az üdülés megkezdésekor fizetendő. (Az adófizetési kötelezettség csak a 18 éven felüli vendégeket terheli.). Az IFA aktuális mértékét a Szolgáltató a weboldalán jeleníti meg. A szállásdíj nem tartalmazza továbbá az utasbiztosítást, balesetbiztosítást és útlemondási biztosítást, ezt egyénileg kell megkötni.

A szállásdíj nem tartalmaz étkezést.

8. Háziállatok (kutya, macska, stb.)

A szálláshely higiéniai okok miatt állatokat nem fogad.

9. Fizetési feltételek

A foglalást feltételesen a visszaigazolástól számított fizetési határidőig tartjuk, további visszajelzés hiányában automatikusan töröljük.

A Szolgáltató a Vendég részére nyújtott szolgáltatásainak ellenértékére részben, vagy egészben igényt tarthat a szolgáltatás igénybevételének megkezdése előtt foglaló fizetéssel. A foglaló fizetési feltételeket a megrendelés visszaigazolása tartalmazza.

A foglaló a szállásdíj 30 %-a, melynek fizetése történhet átutalással, a helyszínen készpénzzel vagy SZÉP- kártyával a visszaigazolásban megjelölt bankszámlára.

Amennyiben nem a foglalást leadó személy bankszámlájáról történik az utalás, kérjük a közlemény rovatban feltüntetni a foglaló nevét, különben nem tudjuk beazonosítani a befizetőt.

A foglalót 5 munkanapon belül kérjük utalni. A fizetéssel kapcsolatban felmerülő esetleges költségek a Szerződő felet terhelik. Amennyiben a Vendég teljesítése határidőig megérkezik a szolgáltató számlájára, létrejön a szerződés.

A Szolgáltatónak a Vendég érkezésekor, még a szoba elfoglalását megelőzően joga van kifizettetni a megrendelt szolgáltatások összegét.

Speciális ajánlatok esetén egyedi fizetési feltételek érvényesek, melyeket a visszaigazolás tartalmaz.

A Szolgáltató jogosult a szolgáltatások igénybevételének megkezdése előtt, a bejelentkezés során a Vendégtől garanciát kérni az extra szolgáltatásokra. A garancia készpénz formájában adható.

Szolgáltató a Vendég részére nyújtott szolgáltatásainak ellenértékére legkésőbb az igénybevételt követően, a szálláshelyről történő távozást megelőzően igényt tart. Utólagos fizetésre kizárólag egyedileg létrejött írásos megállapodás esetén van lehetőség.

A Vendég a számlát kiegyenlítheti készpénzzel forintban, euróban, vagy SZÉP-kártyával, bankkártyával, a törvény szabta lehetőségek figyelembe vételével.

SZÉP kártyával vagy bankkártyával történő fizetés esetén a jogos kártyahasználat érdekében a Szolgáltató kérheti a Vendég személyazonosításra alkalmas közokiratának bemutatását.

A számla a magyarországi adószabályoknak megfelelően forintban kerül kiállításra. A valutában kiajánlott árak a szálláshelyre érkezés napján érvényes MNB árfolyam alapján meghatározott napi középárfolyamon kerülnek forintosításra.

A Szolgáltató bizonyos időszakokra magasabb mértékű előleg fizetését is előírhatja, erről mindig az adott időszakra készült csomagajánlat, valamint visszaigazolás fizetési feltételeiben rendelkezik.

10. Lemondási, módosítási feltételek

A megrendelt szolgáltatások módosítását, vagy lemondását kizárólag írásban fogadjuk el, a kézhezvétel dátumának figyelembe vételével.

A megrendelt és visszaigazolt foglalás dátumának vagy létszámának módosítására a szabad kapacitások függvényében van lehetőség, a kötbérmentes lemondási határidőig.

Kötbérmentes határidő az érkezés előtti 30. nap.

A kötbérmentes határidőn túl (30 nap) történő dátum módosításra, a vonatkozó kötbér megfizetése mellett van lehetőség, lemondási határidőn túli lemondás vagy a lemondás elmaradása (ún. no-show) esetén a megrendelt teljes csomagár kötbérként kerül felszámolásra.

Kötbérmentes határidőn belüli módosításra 2 000 Ft/üdülőegység módosítási díj megfizetése mellett van lehetőség, egy alkalommal, kizárólag a szabad kapacitások függvényében.

A kötbérmentes lemondási határidőn túli lemondás vagy a lemondás elmaradása (ún. no-show) esetén a befizetett foglaló kötbérként kerül felszámolásra.

Utazási irodával, rendezvényszervezővel kötött egyedi megállapodás esetén, csoportos foglalásra a fentiektől eltérő lemondási feltételek vonatkoznak, melyeket az egyedi megállapodás tartalmaz.

Speciális ajánlatok esetén egyedi lemondási feltételek érvényesek lehetnek. Ha van ilyen, akkor azt az adott ajánlatban mindenkor külön feltüntetjük!

SZÉP-kártyával fizetett foglaló esetén, ha lemondásra kerül a megrendelt szolgáltatás, akkor 10 % kezelési költséget számolunk fel. Lemondás esetén a SZÉP-kártyáról utalt előleget - a SZÉP kártyák felhasználásának szabályairól szóló kormányrendelet értelmében, mely szerint azok készpénzre, számlapénzre vagy egyéb, készpénzt helyettesítő fizetőeszközre át nem válthatók - kizárólag a SZÉP-kártyára tudjuk visszautalni! A visszautalás - a mi hatáskörünkön kívül eső okokból - sajnos rendkívül hosszadalmas, így ennek tudatában érdemes megfontolni, hogy a foglaló befizetése SZÉP-kártyával történje-e.

A Vendég által megrendelt, de a Vendég által igénybe nem vett szolgáltatások, (szállás, wellness használat, stb.) értékének felszámításától nem tekintünk el. Ha a Vendég az üdülési szerződésben szereplő időpont előtt kíván hazautazni, semmilyen esetben sem kötelezhető a Szolgáltató a végösszeg különbözetének megfizetésére.

Amennyiben az utazást nagyobb erőhatalom, háborús események, terrortámadás, sztrájkok, vagy elháríthatatlan természeti jelenségek, technikai akadályok befolyásolják, a szolgáltatások ezen okokból történő elmaradásáért, módosulásáért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.

11. Kiemelt időszakok

Az ünnepnapok, illetve a hozzátartozó munkaszüneti napok és a " hosszú" hétvégék.

12. A szolgáltatás igénybevételének módjai és feltételei

A Vendég az apartmant az érkezés napján 15.00 órától foglalhatja el, és az elutazás napján 10.00 óráig köteles elhagyni tiszta és rendezett állapotban.

A foglaltság függvényében korai érkezés előre egyeztetve, a Szolgáltató külön hozzájárulásával biztosítható. Csomagmegőrzésre külön kérés esetén van csak lehetőség.

A korai érkezés díja 4.000 Ft/apartman, 11 órai érkezéstől.

A késői elutazás lehetőségét, 14 órai távozásig, a szálláshely a Vendég távozása napján tudja pontosítani. Az ár tartalmazza az apartman és a közösségi területek használatát. A késői távozás díja 4.000 Ft/apartman.

A Vendég a foglaló elutalásával, befizetésével egyidejűleg elfogadja a Szolgáltató Általános Szerződési Feltételeit, valamint a Szolgáltató részlegeinek Házirendjét. A Vendég a szálláshelyen tartózkodása során köteles betartani a Szolgáltató Házirendjét. Az Általános Szerződési Feltételek és a Házirend mindenki számára elérhető a Szolgáltató weblapján.

A Vendég hibájából más Vendégek kárára okozott sérülésekért a Szolgáltató felelősséget nem vállal. A Vendég által okozott, vagy a Vendég miatt keletkező károk költségét a Szolgáltató a Vendégre terheli.

A szálláshelyen csak a bejelentett, fizető Vendégek tartózkodhatnak. Bármilyen ezzel a tárgykörrel kapcsolatos probléma felmerülése esetén, a Szolgáltatónak jogában áll felmondani a szerződést és megszakítani a nyaralást az ott tartózkodó vendégek számára. Vendég(ek)et fogadni, kizárólag a szállásadó előzetes megkérdezése és beleegyezése esetén megengedett.

A szállásadó jogosult - előzetes bejelentés nélkül - ellenőrizni, hogy a szálláshelyen, a bejelentőlapon, számlán szereplő létszámban tartózkodnak-e a vendégek. Az ellenőrzés nem járhat a Vendég zaklatásával és az ellenőrzés, takarítás során a vendég személyiségi jogai tiszteletben tartásával kell eljárni.

A Vendég távolléte során a szálláshely tulajdonosa csak kivételes esetekben léphet be az ingatlan területére. Kivételes esetnek számítanak a közbelépés vagy bármiféle biztonsági óvintézkedés egy esetleges anyagi kár és felmerülő műszaki problémák elkerülése érdekében.

A szálláshely területén a sportolási lehetőség megengedett, de az esetlegesen bekövetkező balesetekért felelősséget nem vállalunk. A kültéri jakuzzit mindenki saját felelősségére veheti igénybe, gyermek csak szülői felügyelettel használhatja.

Az átadott kulcsok esetleges elvesztése esetén a Vendégek kötelesek azt haladéktalanul jelezni a Szolgáltatónak és annak árát, illetve a zárcserét a szállásadónak megtéríteni.

Az épületben dohányozni, gyertyát valamint füstölőt használni tilos! A kertben dohányzásra kijelölt helyek állnak a vendégek rendelkezésére.

Kérjük, a szolgáltatásokkal szembeni kifogásaikat a helyszínen közöljék, amelyek közül a megalapozott panaszaikat megpróbáljuk a helyszínen azonnal orvosolni!

13. A szerződés teljesítésének visszautasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése

A Szolgáltató jogosult a szálláshely-szolgáltatásra szóló szerződést azonnali hatállyal felmondani, és a szolgáltatások nyújtását megtagadni az alábbi esetekben a vendégtől:

  • A Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésre bocsátott szobát vagy a szálláshely egyéb helyiségét, részlegeit;
  • A Vendég fertőző betegségben szenved;
  • A Vendég a szálláshely biztonságát, rendjét veszélyezteti, az alkalmazottakkal, vendégekkel, kifogásolhatóan, durván viselkedik, alkohol vagy drogok befolyása alatt áll, fenyegető, sértő vagy egyéb elfogadhatatlan viselkedést tanúsít, kárt okoz;
  • A Vendég nem teljesíti a Szerződésben meghatározott fizetési kötelezettségét.

14.  Elhelyezési garancia

Amennyiben a Szolgáltató a Vendég elhelyezését a saját hibájából nem tudja biztosítani, pl. ideiglenes üzemelési problémák, túltöltés, stb., úgy köteles a Vendég elhelyezéséről gondoskodni.

A Szolgáltató köteles a szerződésben meghatározott szolgáltatásokat a szerződésben meghatározott áron egy másik, azonos kategóriájú szálláshelyen felajánlani, a lefoglalt időpontra. A helyettesítő szállás biztosításának valamennyi többletköltsége a Szolgáltatót terheli.

Amennyiben a Szolgáltató ezen kötelezettségeinek maradéktalanul eleget tesz, illetve a Vendég a számára felajánlott helyettesítő szálláslehetőséget elfogadta, utólagos kártérítési igénnyel a Vendég nem élhet.

15. A Vendég betegsége, halála

Amennyiben a Vendég a szálláshely-szolgáltatás igénybevételének ideje alatt megbetegszik, és nem képes a saját nevében eljárni, a Szolgáltató orvosi segítséget ajánl fel.

A Vendég betegsége/halála esetén, a Szolgáltató, a költségeinek kompenzációjára igényt tart, a betegelhunyt hozzátartozója, örököse, számlafizetője részéről az esetlegesen felmerülő orvosi és eljárási költségek, az elhalálozást megelőzően igénybe vett szolgáltatások ellenértékére, valamint a betegség/haláleset kapcsán a felszerelésekben, berendezési tárgyakban esetlegesen keletkezett károk tekintetében.

16. A Vendég jogai

A Vendég jogosult a megrendelt üdülőegység, valamint a szálláshely azon helyiségeinek rendeltetésszerű használatára, melyek beletartoznak a szokásos használati körbe, és nem esnek egyedi feltételek hatálya alá.

A Vendég a szálláshelyen való tartózkodásának ideje alatt panasszal élhet a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban. A Szolgáltató a Vendég szálláshelyen való tartózkodásának ideje alatt a Szolgáltatóhoz írásban igazoltan eljuttatott panasz kezelésére kötelezettséget vállal.

A vendég panasztételi, kártérítési joga, a szállhelyről történt elutazását követően megszűnik.

17. A Vendég kötelezettségei

A Vendég köteles a Szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét a Szerződésben meghatározott időpontig és módon kiegyenlíteni.

A Vendég köteles arról gondoskodni, hogy a felelőssége alá tartozó 18 év alatti gyermek csak felnőtt felügyelete mellett tartózkodjon a Szolgáltató szálláshelyén, és annak részlegeiben.

A Vendég saját elektromos eszközöket, kivétel telefont, asztali számító gépet, nem hozhat be a szálláshelyre.

18. A Vendég kártérítési felelőssége

A Vendég felelősséggel tartozik az általa okozott mindazon károkért és hátrányokért, melyeket a Szolgáltató vagy harmadik személy a Vendég vagy kísérője vagy az ő felelőssége alá tartozó más személyek hibájából elszenved. E felelősség akkor is fennáll, ha a károsult a kár helyreállítását közvetlenül a Szolgáltatótól igényli.

19. A Szolgáltató jogai

Amennyiben a Vendég az igénybe vett vagy a Szerződésben megrendelt, de igénybe nem vett kötbérköteles szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a Szolgáltatót követelései biztosítására zálogjog illeti meg, a Vendég azon személyes tulajdontárgyaiból, amelyeket a szálláshelyre magával hozott.

20. A Szolgáltató kötelezettsége

A Szolgáltató köteles a szerződés alapján megrendelt szállást és egyéb szolgáltatást az érvényes előírások, szolgáltatási sztenderek szerint teljesíteni.

A Szolgáltató köteles a Vendég írásos panaszát kivizsgálni és a probléma kezeléséhez a szükséges lépéseket megtenni, melyet írásban köteles rögzíteni.

21. A Szolgáltató kártérítési felelőssége

A Szolgáltató felelősséget vállal minden olyan, a Vendéget ért kárért, mely a létesítményein belül, a Szolgáltató vagy annak alkalmazottai hibájából következett be.

A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a Szolgáltató alkalmazottainak és vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be, pl. természeti kár, vagy ha azokat a Vendég maga okozta.

A szolgáltató kijelölhet olyan helyeket a szálláshelyen, ahová a Vendég nem léphet be. Az ilyen helyeken történt esetleges károkért vagy sérülésekért a Szolgáltató nem vállal felelősséget.

A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a szállásadónál írásban, és minden szükséges adatot rendelkezésre kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez, a rendőrségi eljáráshoz szükséges.

Értéktárgyakért, értékpapírokért, készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha azokat megőrzésre kifejezetten átvette.

Szolgáltató közösségi tereiben, szobáiban hagyott személyes tárgyakért (ideértve a szobai széfben elhelyezett dolgokat, tárgyakat is) a Szolgáltató felelősséget nem vállal.

A Szolgáltató parkolójában lévő gépkocsiban keletkezett károkért felelőséget nem vállal.

A Szolgáltató parkolójában lévő gépkocsiban hagyott értéktárgyakért a Szolgáltató nem vállal felelősséget.

A Szolgáltató esetleges kártérítési kötelezettsége, a Vendéggel kötött Szerződés szerinti napi szobaár maximum kétszerese, kivéve, ha a kár ennél kevesebb.

22. Titoktartás

A Szolgáltató a szerződésben foglalt kötelezettsége teljesítése során köteles az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011.évi CXII. tv, és az adatvédelemmel kapcsolatos vonatkozó jogszabályok rendelkezéseinek megfelelően eljárni.

23. Vis major

Azon ok vagy körülmény, pl. háború, árvíz, tűzvész, időjárásbeli viszontagság, áramhiány, sztrájk bekövetkezése, amely felett a fél nem bír ellenőrzéssel (vis major) bármely felet felmenti a szerződésből eredő kötelezettségeinek teljesítése alól, míg ezen ok vagy körülmény fennáll. A felek minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy ezen okok és körülmények bekövetkeztének lehetőségét a lehető legalacsonyabb szintre szorítsák, és ezáltal az okozott kárt vagy késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák.

24. A felek jogviszonyában alkalmazandó jog, eljáró bíróság

A Szolgáltató és a Szerződő fél közötti jogviszonyra a magyar jogszabályok rendelkezései az irányadóak. A szolgáltatási szerződésből eredő jogvita lefolytatására a szolgáltatás helye szerint hatáskörrel rendelkező Kaposvári Törvényszék az illetékes.

Ezen általános szerződési feltételek magyarul készültek. Bármely idegen nyelvre történő fordítás esetén a magyar nyelvű változat az irányadó. A fentiekben nem szabályozott kérdésekben a Ptk. és a mindenkor hatályos magyar jogszabályok rendelkezései az irányadóak.

Siófok, 2022.02.21.